Информационный портал
Споживач має право на зміну постачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії споживачу з новим постачальником. Процес зміни споживачем постачальника електричної енергії забезпечується суб'єктами (учасниками) ринку електричної енергії та учасниками роздрібного ринку електричної енергії, які задіяні в процесі зміни постачальника і забезпечують інформаційний обмін при такій зміні на безоплатній основі. Зміна постачальника за ініціативи споживача повинна бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового постачальника про намір змінити попереднього постачальника, але в термін, що не перевищує 21 календарний день з дня зазначеного повідомлення. Днем повідомлення споживачем про намір змінити постачальника вважається дата зафіксованого звернення споживача до нового постачальника про намір укласти з ним договір про постачання електричної енергії. Якщо споживач має чинний договір про постачання електричної енергії з фіксованим терміном дії, щоб уникнути штрафних санкцій за дострокове розірвання договору споживач повинен повідомити нового постачальника про намір укласти з ним договір про постачання електричної енергії за 21 календарний день до дати закінчення терміну дії чинного договору. В рамках однієї процедури зміни постачальника споживачем відповідно до визначеного цим розділом порядком можлива зміна тільки одного постачальника. При цьому споживач може ініціювати кілька процедур зміни постачальника одночасно. Повідомлення про намір укласти новий договір з новим постачальником надається у вигляді заяви-приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу на умовах оприлюдненої комерційної пропозиції постачальника, а якщо сторони дійшли взаємної згоди укласти договір на умовах, які оприлюднена комерційна пропозиція постачальника не містить, в повідомленні про намір укласти новий договір з новим постачальником споживач повинен надати наступну інформацію: 1) персональні дані (прізвище, ім'я, по батькові) споживача, уповноваженої особи або найменування компанії (для юридичної особи), а також для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виписку з ЄДР, роздруковану з Інтернету, або копію довідки або копію виписки з ЄДР ; для фізичних осіб: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади і мають відмітку в паспорті); 2) контактні дані (номер телефону, електронна пошта, поштова адреса для листування тощо); 3) ЕІС-код (и) точки обліку електроенергії по об'єкту (об'єктам) споживача; 4) найменування чинного постачальника; 5) інші дані, передбачені заявою-приєднанням до договору поставки електроенергії споживачу відповідно до цих Правил (якщо споживач вибрав певну комерційну пропозицію нового постачальника), інші документи, які можуть бути необхідними відповідно до обраної комерційної пропозиції; 6) згоду на обробку персональних даних і використання їх для отримання інформації про споживача від адміністратора комерційного обліку. Датою початку процедури зміни постачальника вважається дата отримання всіх необхідних даних. У разі отримання неповних даних постачальник повинен повідомити про це споживача. Після отримання всіх необхідних даних постачальник протягом дня повинен надати споживачеві підтвердження про початок процедури зміни постачальника і укладення з ним договору про постачання електричної енергії. Новий постачальник повинен протягом трьох робочих днів направити запит до адміністратора комерційного обліку про зміну постачальника. Після отримання та перевірки запиту на зміну постачальника адміністратор комерційного обліку протягом наступного дня повинен направити постачальнику послуг комерційного обліку споживачів запит на контрольне зняття даних. Адміністратор комерційного обліку не пізніше ніж на наступний день з дня отримання запиту на зміну постачальника повинен сформувати прогнозні обсяги споживання по точці обліку на заплановану дату зміни постачальника. У разі відсутності можливості зміни постачальника адміністратор комерційного обліку повідомляє про це новому постачальнику із зазначенням причини відмови в забезпеченні зміни постачальника, що є підставою для зупинки (анулювання) процедури зміни постачальника. Адміністратор комерційного обліку може відмовити в забезпеченні зміни постачальника в наступних випадках: 1) відсутності технічної можливості (невідповідність засобу комерційного обліку електричної енергії, режимів роботи, категорії надійності, обсягів споживання електричної енергії відповідно до заданої комерційної пропозиції постачальника) 2) відсутність у споживача чинного договору про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з відповідним оператором системи; 3) припинення електроживлення об'єкта (об'єктів) споживача за зверненням чинного постачальника. У разі отримання повідомлення від адміністратора комерційного обліку про відсутність можливості зміни постачальника новий постачальник повинен повідомити про це споживача протягом робочого дня після отримання повідомлення з наданням відповідного обґрунтування і рекомендацій споживачеві. Попередній постачальник після отримання від адміністратора комерційного обліку повідомлення про зміну постачальника повинен вжити всіх необхідних заходів у зв'язку з припиненням дії договору про постачання електричної енергії споживачу на заплановану дату зміни постачальника. До припинення дії договору про постачання електричної енергії споживачу попередній постачальник зобов'язаний забезпечувати постачання електричної енергії на умовах чинного договору. Попередній постачальник не пізніше ніж за 5 календарних днів до закінчення терміну дії договору про постачання електричної енергії споживачу повинен виставити споживачеві рахунок за електроенергію, сформований на підставі прогнозних даних комерційного обліку, наданих адміністратором комерційного обліку. Постачальник послуг комерційного обліку повинен передати адміністратору комерційного обліку фактичні дані на момент зміни постачальника. Протягом одного робочого дня після зміни постачальника адміністратор комерційного обліку направляє отримані фактичні дані попереднім і новим постачальникам. Зазначені дані є підставою для коригувальних взаєморозрахунків між споживачем і попереднім постачальником і вихідними даними для розрахунків споживача з новим постачальником. Якщо фактичні дані комерційного обліку перевищують прогнозні, споживач повинен протягом 5 робочих днів з дати отримання остаточного рахунку здійснити платежі на користь постачальника. Якщо споживачем здійснена переплата за прогнозними даними споживання, попередній постачальник повинен протягом 5 робочих днів повернути споживачеві надлишок коштів. Зазначені платежі повинні бути здійснені сторонами протягом 10 робочих днів після зміни постачальника. Якщо не пізніше, ніж за 3 календарних дні до дати зміни постачальника, споживач і / або новий постачальник (крім випадків укладення договору шляхом приєднання споживача до публічної комерційної пропозиції) виявили бажання зупинити процес зміни постачальника, новий постачальник повинен невідкладно повідомити про це адміністратора комерційного обліку . Таке звернення є підставою відмови адміністратора комерційного обліку в забезпеченні зміни постачальника. Новий постачальник на запит споживача повинен повідомляти йому про етап виконання процедури зміни постачальника. Датою зміни постачальника вважається дата зміни записів в реєстрах груп споживачів. Споживач має право протягом 14 календарних днів після зміни постачальника ініціювати процедуру переходу до іншого постачальника без оплати штрафних санкцій за дострокове розірвання договору.
Важно: в случае задолженности потребителем по счетам предыдущего электропоставщика, долг необходимо оплатить в течение 10 рабочих дней с начала процедуры изменения. Если потребитель переплатил по счетам предыдущего электропоставщика (при условии предварительной оплаты за потребленную энергию), электропоставщик должен инициировать возвращение разницы средств в течение 10 рабочих дней с начала процедуры изменения.
Существуют определенные различия в процедуре заключения договора для физических и юридических лиц. В случае заключения договора для дома нужно выбрать выгодное для вас коммерческое предложение, ознакомиться с условиями договора о поставках электроэнергии и заполнить заявление на присоединение, в котором указать выбранное вами коммерческое предложение. Вместе с заявлением каждый ОСР требует предоставить ряд документов, необходимых для заключения договора. Их перечень уточняйте непосредственно у ОСР. Если стороны в надлежащей форме достигли согласия по всем условиям, то договор считается заключенным с даты открытия лицевого счета по объекту потребителя или внесения изменений в этот договор.
Заключая договор для бизнеса, стоит обратить внимание на тип потребления электроэнергии. Если вы потребитель универсальной услуги, вам необходимо указать об этом в договоре. Если вы потребитель по свободным ценам, то вы заключаете обычный договор поставки электроэнергии. В остальном порядок действий одинаков для обоих типов потребителей: выбираете выгодное для вас коммерческое предложение, знакомитесь с условиями договора о поставках электроэнергии, заполняете заявление на присоединение, в котором указываете выбранное вами коммерческое предложение. К заявлению добавляете перечень документов, которые требует ОСР для заключения договора.
Обратите внимание: если вы пользуетесь сервисом электронного документооборота, то вам необходимо предоставить подписанные документы в соответствии с выбранным сервисом электронного документооборота. Если стороны в надлежащей форме достигли согласия по всем условиям, то договор считается заключенным с даты открытия лицевого счета по объекту потребителя или внесения изменений в этот договор.
Нет, не нужно. Процедура замены электропоставщика не предусматривает обязательного условия расторжения договорных отношений с действующим поставщиком. Согласно законодательству, Потребитель одновременно может иметь несколько заключенных договоров о поставке электрической энергии потребителю. Но в течение одного расчетного периода осуществлять поставку потребителю может только один поставщик.
Замена поставщика не отменяет действие заключенных договоров о предоставлении услуг по распределению / передаче электрической энергии потребителю и не отменяет обязательства сторон таких договоров.
Правилами розничного рынка электрической энергии (ПРРЕЕ), предоставляется право Потребителю только изменить вариант оплаты услуг по распределению / передаче. Такая оплата может происходить или потребителем непосредственно оператору системы напрямую, либо через действующего поставщика.
Отметка о выбранном варианте оплаты услуг по распределению должна быть указана в договоре о поставках электроэнергии с выбранным поставщиком. Все остальные положения договоров с операторами системы продолжают действовать, и соответственно обязательства должны выполняться, а счета - оплачиваться.
Процедура отчетности для Потребителя остается неизменной. По окончанию расчетного периода потребитель должен предоставить отчет о показателях потребления электрической энергии Оператору системы распределения, от сетей которого происходит питание предприятия Потребителя. Отдельный отчет подавать группе компаний Тolk не требуется.
Смена поставщика электроэнергии - это шаг, который каждый потребитель делает, учитывая преимущества одного поставщика над другим. Какими могут быть эти преимущества и на что надо обращать внимание?
Первое и основное, что следует помнить, это то, что при таком изменении в смысле поставки самого продукта ничего не меняется - электроэнергию вы будете получать ту же самую, сети, по которым она передается, также одни для всех потребителей.
Существенно отличаться могут услуги и сервисы, которые предоставляет тот или иной поставщик. А именно:
1. Электронная абонентская книжка/Личный кабинет для Компаний, в которой Потребитель может:
просматривать и контролировать проведенное начисление за потребленную электроэнергию;
отслеживать поступление средств по проведенному платежу;
просмотреть сформированные налоговые накладные;
просмотреть тарифы, по которым проводятся расчеты;
проанализировать потребление электроэнергии предприятием за предыдущие периоды;
сформировать счет для оплаты за электроэнергию;
пересмотреть договорные величины потребления электроэнергии (лимиты) на год;
пересмотреть установленные лимиты мощности и потребления электрической энергии;
отправить поставщику запрос и получить ответ, не обращаясь в ЦОКи, дистанционно!
2. Электронный документооборот - экономия времени для руководителей и бухгалтеров предприятий:
сервис для обмена документами через систему М.E.Doc (сервис в первую очередь удобен для тех юридических потребителей, которые имеют действующую квалифицированную электронную подпись (КЭП), а также он будет удобным для бюджетных учреждений, плательщиков НДС, коммунальных предприятий);
пользование системой электронного документооборота "Вчасно".
3. Онлайн-сервисы: возможность подавать заявку на поставку энергоресурсов онлайн, общение в онлайн-режиме.
Индивидуальное сопровождение менеджерами и консультирование
Подбор индивидуального предложения с учетом объемов потребления энергоресурсов, энергоаудит на предприятии, сопровождение предприятия персональным менеджером общества-поставщика.
Ссылки на полезные ресурсы:
https://ua.energy/ – Оператор системы передачи, администратор коммерческого учета
https://www.nerc.gov.ua/ – НКРЕКП
https://www.kmu.gov.ua/ Кабинет Министров України
http://mpe.kmu.gov.ua/ Министерство Энергетики Украини
https://www.oree.com.ua/ – Оператор Рынка
https://amcu.gov.ua/ Антимонопольный комитет Украини